Dla kogo te studia?
Studia licencjackie są przeznaczone dla wszystkich, których pociąga branża gier. Studenci pozyskają praktycznych umiejętności wymagane, aby zacząć karierę w tej branży. Zarazem, studia dają absolwentom teoretyczną bazę potrzebną aby w przyszłości dalej rozwijać swoje zainteresowania na poziomie magisterskim.
Czego uczymy?
Nasz program składa się z trzech głównych wątków:
- Gry analogowe – to ścieżka dla wszystkich zainteresowanych tworzeniem i badaniem gier analogowych – planszówek, karcianek, RPGów, larpów, czy gier miejskich. Studenci uczą się projektować te gry, a także wykorzystywać je w innych dziedzinach życia.
- Gry cyfrowe – to specjalizacja dla osób pragnących zająć się grami cyfrowymi i gotowych by zmierzyć się z wymagającymi kursami programowania i pracą na silnikach do tworzenia gier, nauczyć się projektowania gier oraz ich scenariuszy, a także zarządzania produkcją.
- Badanie gier – to cykl przedmiotów skupionych na naukowym podejściu do gier. W trakcie zajęć studenci nauczą się podstaw analizy i pracy ze źródłami dotyczącymi zarówno gier cyfrowych, jak i analogowych.
Gdzie możesz znaleźć pracę po ukończeniu naszych studiów na UKW?
Absolwenci kierunku badanie i projektowanie gier mogą znaleźć zatrudnienie na różnych stanowiskach w branży gier, oraz w branżach pokrewnych. Między innymi jako projektanci i scenarzyści gier, producenci, testerzy, specjaliści od PR, sprzedaży lub marketingu w branży gier, dziennikarze gier lub wideobloggerzy, a także, w zależności od posiadanych kompetencji, jako programiści gier lub graficy.
Warto studiować badanie i projektowanie gier na UKW
Jednostka prowadząca:
Wydział Nauk o Kulturze
ul. Jagiellońska 1185-067 Bydgoszcz
tel. 52 322 03 55, centrala 52 322 98 39
e-mail: kultura@ukw.edu.pl
Lista przedmiotów 2024/2025
I semestr
Moduły zajęć podstawowych:
- Introduction to Game Studies ENG
- Wprowadzenie do projektowania gier planszowych i karcianych
- Introduction to Game Desing ENG
- Logika i probablistyka
- Wprowadzenie do projektowania fabuł
- Język obcy
II semestr
Moduły zajęć podstawowych:
- Projektowanie gier planszowych i karcianych
- Wprowadzenie do silników gier*
- Wprowadzenie do matematyki stosowanej
- Produkcja gier (e)
- Język obcy
Moduły zajęć do wyboru:
- Game Artistic Analysis ENG/ Virtual and Augmented Reality ENG
- Nowe media / Zarządzanie projektami
- Role- Playing Games ENG/Serious Games ENG
Praktyki:
- Warsztat projektowania i produkcji gier
Język obcy
III semestr
Moduły zajęć podstawowych:
- Wprowadzenie do prawa i ekonomii rynku gier (e)
Moduły zajęć do wyboru:
- Worldbuiding ENG / Live Games ENG
- Silniki dla projektantów* / E-Sport
- Projektowanie dialogów i questów/ PR i marketing
- Game Writing ENG/ Game Monetization ENG
- Projekt (cyfrowy) / Projekt (analogowy)
Praktyki:
- Warsztat projektowania i produkcji gier
Język obcy
IV semestr
Moduły zajęć podstawowych:
- Warsztat tekstów naukowych
- Wychowanie fizyczne
Moduły zajęć do wyboru:
- Advanced Game Engine Skills ENG*/Game Adaptations ENG
- Level Desing*/ Programowanie dla projektantów*
- Projekt (cyfrowy)/ Projekt (analogowy)
Praktyki
- Warsztat projektowania i produkcji gier
Język obcy
V semestr
Moduły zajęć do wyboru:
- Seminarium dyplomowe
- Wychowanie fizyczne
Moduły zajęć do wyboru:
- Prawo rynku gier/ Branża gier
- Advanced Game Design ENG / Advanced Game Studies ENG
- Projekt (cyfrowy) / Projekt (analogowy)
Praktyki:
- Warsztat projektowania i produkcji gier
- Warsztat dziennikarstwa growego
- Praktyka zawodowa (zewnętrzna)
VI semestr
Moduły zajęć podstawowych:
- Seminarium dyplomowe
Praktyki:
- Warsztat projektowania i produkcji gier
- Warsztat dziennikarstwa growego
- Praktyka zawodowa (zewnętrzna)