Kierunek nowoczesny, interdyscyplinarny i przyszłościowy

Współczesne organizacje zmieniają się nieustannie, napędzane technologią i automatyzacją. Tradycyjne metody zarządzania zasobami ludzkimi to już przeszłość. Potrzebujemy liderów, którzy nie tylko zarządzają ludźmi, ale także wykorzystują sztuczną inteligencję do optymalizacji
i personalizacji procesów HR - w rekrutacji, rozwoju pracowników i zarządzania talentami.

Cele kierunku:

  • Przygotowanie specjalistów HR nowej generacji, którzy potrafią zarządzać ludźmi z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji.
  • Wyposażenie studentów w umiejętności coachingowe, wspierające rozwój pracowników i budowanie zaangażowania w środowiskach organizacyjnych.
  • Kształcenie liderów zmian organizacyjnych, zdolnych do adaptacji w dynamicznie zmieniającym się świecie pracy.
  • Rozwijanie kompetencji analitycznych i cyfrowych, niezbędnych do podejmowania decyzji personalnych opartych na danych.
  • Uwrażliwienie na aspekty etyczne i społeczne, związane z wykorzystaniem AI w zarządzaniu ludźmi, w tym sprawiedliwość algorytmiczną i ochronę danych.
  • Integracja wiedzy z zakresu nauk społecznych, zarządzania i technologii, umożliwiająca skuteczne działanie w interdyscyplinarnych zespołach.
  • Zwiększenie konkurencyjności absolwentów na rynku pracy, poprzez zdobycie unikalnych kwalifikacji łączących HR, coaching i nowe technologie.

Główne założenia programowe obejmują:

  • Połączenie wiedzy z zakresu HR, coachingu i technologii AI – program integruje zagadnienia zarządzania zasobami ludzkimi z umiejętnościami coachingowymi oraz nowoczesnymi narzędziami cyfrowymi.
  • Przygotowanie do pracy w organizacjach przyszłości – studenci uczą się funkcjonowania
    w środowiskach pracy wspieranych przez sztuczną inteligencję i technologie automatyzujące procesy HR.
  • Rozwój kompetencji analitycznych i decyzyjnych – nacisk na analizę danych personalnych, wykorzystanie AI w podejmowaniu decyzji oraz predykcji rozwoju pracowników
  • Naukę etycznego i odpowiedzialnego wdrażania technologii – zrozumienie wyzwań związanych z prywatnością, sprawiedliwością algorytmiczną i odpowiedzialnością technologiczną w zarządzaniu ludźmi.
  • Kształcenie postaw przywódczych i coachingowych – rozwijanie umiejętności wspierania zespołów, motywowania, prowadzenia sesji coachingowych oraz zarządzania zmianą w organizacjach.
  • Zorientowanie na praktykę i realne potrzeby rynku pracy – studia przygotowują do konkretnych zawodów i sytuacji zawodowych, oferując wiedzę wdrażalną od razu po ukończeniu kierunku.

Oferta dydaktyczna zawiera m.in.: Psychologię zarządzania, Sztuczną inteligencję w zarządzaniu zasobami ludzkimi i coachingu, Trening umiejętności komunikacyjnych oraz budowanie zespołów w organizacjach, Politykę personalną w organizacjach i wystąpienia publiczne, Praktykę zawodową i in.!

Nowy kierunek studiów to połączenie klasycznego zarządzania zasobami ludzkimi z najnowszymi technologiami, co przygotowuje studentów na wyzwania przyszłości. Sztuczna inteligencja w zarządzaniu personelem staje się coraz ważniejszym elementem, który pozwala na lepsze prognozowanie, personalizację rozwoju oraz skuteczniejsze podejmowanie decyzji w zakresie polityki personalnej organizacji.

Zarządzanie zasobami ludzkimi i coaching z AI to kierunek, który nie tylko odpowiada na potrzeby rynku, ale także wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnego społeczeństwa i gospodarki, w której technologia staje się kluczowym czynnikiem rozwoju.

Zarządzanie zasobami ludzkimi i coaching z AI zostało zaprojektowane przez pracowników Katedry Pedagogiki Pracy i Andragogiki Wydziału Pedagogiki. Katedra ta prowadzi szeroką działalność naukową, której wyniki będą wykorzystywane w ramach realizacji kierunku studiów. Wśród głównych obszarów badawczych, które mają zastosowanie w programie, znajdują się m.in.:

  • Konstruktywizm i edukacja spersonalizowana,
  • Psychologiczne implikacje edukacji i pracy,
  • Teoria i metodyka doradztwa zawodowego,
  • Planowanie i rozwój kariery zawodowej,
  • Kariera zawodowa a rodzicielstwo,
  • Kariera naukowa kobiet a macierzyństwo,
  • Sztuczna inteligencja w edukacji i pracy człowieka,
  • Społeczne aspekty funkcjonowania jednostki w organizacji (pedagogika organizacji),
  • Relacje praca-życie pozazawodowe (Work-Life Balance, Work-Life Integration),
  • Human flourishing,
  • Wypalenie zawodowe; patologie i zniekształcenia procesów pracy ludzkiej,
  • Tutoring,
  • Coaching, w tym coaching kariery i coaching emerytalny,
  • Kompetencje społeczne oraz komunikowanie interpersonalne,
  • Rezyliencja.

To tylko niektóre z zagadnień, które są w kręgu zainteresowań badawczych pracowników Katedry. Ich zakres jest ciągle poszerzany, a Katedra systematycznie rozwija swoje kompetencje naukowe, uczestnicząc w nowych kierunkach studiów oraz studiując na studiach podyplomowych. Dodatkowo, pracownicy Katedry współpracują z osobami i organizacjami, które są „odbiorcami” absolwentów tego kierunku, co umożliwia wprowadzenie do programu najnowszych praktycznych rozwiązań.

Realizacja zajęć odbywać się będzie także przez ekspertów z innych Katedr i Wydziałów UKW,
w tym psychologów i socjologów, którzy specjalizują się w badaniach związanych z tematyką studiów.

Zostań liderem przyszłości

Jednostka prowadząca:
Wydział Pedagogiki
ul. J. K. Chodkiewicza 30, pokój 21 i 46
85-064 Bydgoszcz
tel. 52 34 19 308, 52 34 19 360
e-mail: wydzialpedagogiki@ukw.edu.pl

O przyjęciu kandydata decydować będzie w pierwszej kolejności ocena na dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia, w drugiej kolejności średnia ocen z toku studiów potwierdzona przez dziekanat lub biuro obsługi studenta macierzystej uczelni.

Studia 2 stopnia są adresowane dla absolwentów studiów wyższych kierunków z dziedziny nauk humanistycznych (szczególnie z dyscyplin: filozofia, historia, nauki o kulturze i religii i pokrewnych) oraz z dziedziny nauk społecznych (szczególnie z dyscyplin: ekonomia i finanse, nauki o bezpieczeństwie, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki o polityce i administracji, nauki o zarządzaniu i jakości, nauki prawne, nauki socjologiczne, pedagogika, psychologia i pokrewnych)

Semestr 1 (7 przedmiotów):

  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Pedagogika jako nauka o edukacji
  • Kierunki i nurty współczesnej psychologii
  • Psychologiczne aspekty zarządzania
  • Trening umiejętności komunikacyjnych
  • Etyczne aspekty HR i AI w polityce personalnej organizacji (h)
  • Teoretyczne podstawy coachingu z metodyką

Semestr 2 (7 przedmiotów):

  • Metodologia nauk społecznych z elementami statystyki
  • Life coaching /lub/ Coaching emerytalny
  • Wykład monograficzny 1 (e) / lub/ Wykład monograficzny 2 ( e )
  • Kultura organizacji / lub/ Społeczna odpowiedzialność organizacji
  • Design thinking / lub/ Tworzenie działalności gospodarczej
  • Seminarium magisterskie
  • Język obcy

Semestr 3 (7 przedmiotów):

  • Podstawy teorii organizacji z uwzględnieniem roli AI  (e)
  • Zastosowanie AI w edukacji i coachingu
  • Technologia sztucznej inteligencji
  • Style kierowania w edukacji i zarządzaniu /lub/ Współczesne ideologie edukacyjne
  • Seminarium magisterskie
  • Język obcy specjalistyczny
  • Praktyki zawodowe

Semestr 4 (9 przedmiotów):

  • Pedagogika dorosłych jako element zarządzania zasobami ludzkimi
  • Zarządzanie w organizacjach pozazarządowych
  • Kadry i płace (e)
  • Savoir vivre w organizacji /lub/ Wystąpienia publiczne
  • Budowanie zespołów w organizacji /lub/ Public relations w organizacji
  • Warsztat rezyliencji cyfrowej /lub/ Trening asertywności
  • Zarządzanie karierą zawodową w /lub/ Mentoring i tutoring
  • Prawo pracy / lub/ Prawo gospodarcze (e)
  • Seminarium magisterskie