Opłata rekrutacyjna
Wysokość opłaty
Opłaty rekrutacyjne wnoszone przez osoby ubiegające się o przyjęcie na studia wyższe wynoszą:
- kandydaci na kierunek edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej (studia stacjonarne i niestacjonarne I stopnia oraz studia stacjonarne i niestacjonarne II stopnia): 150 zł
- kandydaci na pozostałe kierunki studiów stacjonarnych i niestacjonarnych: 85 zł
Informacje ogólne
- Opłata pobierana od osób ubiegających się o przyjęcie na studia obowiązuje na każdy kierunek studiów stacjonarnych i niestacjonarnych oddzielnie w wysokości określonej przez Rektora.
Ważne: Numer konta bankowego znajduje się w koncie kandydata w dziale: "Opłata rekrutacyjna". Dział ten uaktywni się po wybraniu kierunku studiów. - Procedura księgowania opłaty rekrutacyjnej może potrwać 2-3 dni.
- Każdy kandydat posiada indywidualny numer rachunku bankowego właściwy dla danego kandydata i dla danego kierunku studiów, podany w koncie kandydata, na który należny wnieść opłatę rekrutacyjną.
- Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z podjęcia nauki lub nieprzyjęcia na studia.
- Warunkiem przystąpienia do kwalifikacji jest:
- pełna rejestracja on-line,
- dokonanie opłaty do ostatniego dnia rejestracji,
- zarejestrowanie opłaty na koncie kandydata przed ogłoszeniem wyników wstępnej kwalifikacji. Data wpłaty nie może być jednak późniejsza niż ostatni dzień rejestracji na dany kierunek studiów.
Ważne informacje organizacyjne
- Należy pamiętać, że wpłata realizowana w sposób tradycyjny (np. przekazem pocztowym) może skutkować wydłużeniem terminu przekazania środków na konto uczelni nawet do dwóch tygodni.
- Nie ma możliwości uiszczania opłaty rekrutacyjnej w kasie Uczelni.
- Jeżeli opłaty rekrutacyjnej dokonano w terminie do ostatniego dnia rejestracji, a wpływ opłaty nie został odnotowany na koncie kandydata w terminie przewidzianym na procedurę księgowania przelewu (ok. 2-3 dni), kandydat jest zobowiązany dostarczyć do Działu Rekrutacji i Spraw Studenckich kserokopię dowodu opłaty rekrutacyjnej.
- Formy płatności preferowane ze względu na najszybszą realizację to:
- przelew z konta elektronicznego,
- przelew z macierzystego oddziału banku kandydata,
- wpłata w oddziale Santander Bank Polska S,A. (w tym banku UKW prowadzi rachunek bankowy).
Zwrot opłaty rekrutacyjnej
- Zwrot opłaty jest możliwy tylko w przypadku:
- rezygnacji kandydata z ubiegania się o przyjęcie na I rok studiów tzn., jeżeli kandydat w swoim koncie wycofa wybrany wcześniej kierunek,
- gdy kierunek nie zostanie utworzony z powodu zbyt małej liczby kandydatów.
- Wycofanie kierunku jest możliwe tylko do ostatniego dnia rejestracji internetowej na dany kierunek.
- W przypadku późniejszej rezygnacji z udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym opłata rekrutacyjna nie będzie zwracana.
- Po wycofaniu kierunku należy skierować wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej do Przewodniczącego Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej w określonym w harmonogramie rekrutacji terminie. Do wniosku należy dołączyć oryginał dowodu wpłaty.
- Wniosek bez oryginału dowodu wpłaty nie będzie rozpatrywany.
- Wniosek o zwrot opłaty należy dostarczyć osobiście lub przesłać pocztą.
Ważne: Wnioski przesłane faxem lub e-mailem nie będą rozpatrywane!
Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej należy dostarczyć najpóźniej do:
31 lipca - w przypadku kandydatów, którzy zarejestrowali się w systemie do 22 lipca 2024.
30 września - w przypadku kandydatów, którzy zarejestrowali się w systemie do 17 września 2024. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, opłata zostanie przekazana na wskazane konto lub przesłana na podany adres, na koszt wnioskującego.
Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej należy dostarczyć na adres:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
Dział Rekrutacji i Spraw Studenckich
ul. Łużycka 24
85-096 Bydgoszcz