Legitymacja studencka i fotografia

Ważne informacje organizacyjne

Legitymacja studencka jest wydawana w postaci:

1) dokumentu mobilnego, o którym mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz. U. z 2024 r. poz. 1275) – studentowi posiadającemu numer PESEL;

2) elektronicznej karty procesorowej:
a) studentowi nieposiadającemu numeru PESEL
Studenci nieposiadający numeru PESEL proszeni są o dokonanie opłaty w wysokości 22 zł na numer konta:
Santander Bank Polska S.A.
92 1500 1360 1213 6001 8602 0000 
i złożenie wraz z wymaganym kompletem dokumentów.

b) na wniosek studenta
Studenci posiadający numer PESEL wyrażający chęć posiadania e-legitymacji proszeni są o dokonanie opłaty w wysokości 22 zł na numer konta:
Santander Bank Polska S.A.
92 1500 1360 1213 6001 8602 0000 
i złożenie wniosku wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty z wymaganym kompletem dokumentów.

Wniosek ELS do pobrania: Pobierz

Jak poprawnie przygotować zdjęcie do dokumentów?

  1. Pamiętaj, że zdjęcie zostanie wykorzystane do wydania elektronicznej legitymacji studenckiej.
    Wersja elektroniczna. W koncie kandydata, w dziale "Fotografia" należy zamieścić zdjęcie w formie elektronicznej. Zdjęcie powinno być:
    • w formacie JPG; minimalny rozmiar fotografii: szerokość - 500 pikseli, wysokość - 625 pikseli,
    • zrobione na wprost, pokazujące wyraźnie oczy i twarz z obu stron, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy,
    • tło zdjęcia powinno być jendorodne, kolorowe, przedstawiające twarz osoby na jasnym tle bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami;
    • twarz powinna zajmować 70-80% fotografii,
    • wyraźne i niezeskanowane - zarys fotografii nie może być widoczny,
    • zabronione są grymasy, uśmiech i emocje,
    • zdjęcie wykoane z profilu jest nieprawidłowe, zdjęciem prawidłowym jest zdjęcie twarzy wykonane na wprost,
    • owal twarzy nie może być zbyt silnie zbliżony.

Przykłady poprawnych fotografii: gov.pl 

Zwrot opłaty za legitymację:

  1. Zwrot opłaty jest możliwy tylko w przypadku:
    • rezygnacji kandydata z ubiegania się o przyjęcie na I rok studiów;
    • gdy kierunek nie zostanie utworzony z powodu zbyt małej liczby kandydatów.
  2. W celu uzyskania zwrotu opłaty należy skierować wniosek o zwrot opłaty za legitymację do Przewodniczącego Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej w określonym w harmonogramie rekrutacji terminie. Do wniosku należy dołączyć oryginał dowodu wpłaty.
  3. Wzór wniosku o zwrot opłaty za legitymację pobierz
  4. Wniosek bez oryginału dowodu wpłaty nie będzie rozpatrywany.
  5. Wniosek o zwrot opłaty należy dostarczyć osobiście lub przesłać pocztą.
    WAŻNE: Wnioski przesłane faxem lub e-mailem nie będą rozpatrywane!
  6. Wniosek o zwrot opłaty za legitymację należy dostarczyć najpóźniej do:
    31 lipca - w przypadku kandydatów, którzy zarejestrowali się w systemie do 11 lipca 2023.
    29 września - w przypadku kandydatów, którzy zarejestrowali się w systemie do 17 września 2023.
  7. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, opłata zostanie przekazana na wskazane konto wnioskującego.

Wniosek o zwrot opłaty za legitymację należy dostarczyć na adres:

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
Dział Rekrutacji i Spraw Studenckich
ul. Łużycka 24
85-096 Bydgoszcz