Legitymacja studencka i fotografia
Ważne informacje organizacyjne
Legitymacja studencka jest wydawana w postaci:
1) dokumentu mobilnego, o którym mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz. U. z 2024 r. poz. 1275) – studentowi posiadającemu numer PESEL;
2) elektronicznej karty procesorowej:
a) studentowi nieposiadającemu numeru PESEL
Studenci nieposiadający numeru PESEL proszeni są o dokonanie opłaty w wysokości 22 zł na numer konta:
Santander Bank Polska S.A.
92 1500 1360 1213 6001 8602 0000
i złożenie wraz z wymaganym kompletem dokumentów.
b) na wniosek studenta
Studenci posiadający numer PESEL wyrażający chęć posiadania e-legitymacji proszeni są o dokonanie opłaty w wysokości 22 zł na numer konta:
Santander Bank Polska S.A.
92 1500 1360 1213 6001 8602 0000
i złożenie wniosku wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty z wymaganym kompletem dokumentów.
Wniosek ELS do pobrania: Pobierz
Jak poprawnie przygotować zdjęcie do dokumentów?
- Pamiętaj, że zdjęcie zostanie wykorzystane do wydania elektronicznej legitymacji studenckiej.
Wersja elektroniczna. W koncie kandydata, w dziale "Fotografia" należy zamieścić zdjęcie w formie elektronicznej. Zdjęcie powinno być:- w formacie JPG; minimalny rozmiar fotografii: szerokość - 500 pikseli, wysokość - 625 pikseli,
- zrobione na wprost, pokazujące wyraźnie oczy i twarz z obu stron, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy,
- tło zdjęcia powinno być jendorodne, kolorowe, przedstawiające twarz osoby na jasnym tle bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami;
- twarz powinna zajmować 70-80% fotografii,
- wyraźne i niezeskanowane - zarys fotografii nie może być widoczny,
- zabronione są grymasy, uśmiech i emocje,
- zdjęcie wykoane z profilu jest nieprawidłowe, zdjęciem prawidłowym jest zdjęcie twarzy wykonane na wprost,
- owal twarzy nie może być zbyt silnie zbliżony.
Przykłady poprawnych fotografii: gov.pl
Zwrot opłaty za legitymację:
- Zwrot opłaty jest możliwy tylko w przypadku:
- rezygnacji kandydata z ubiegania się o przyjęcie na I rok studiów;
- gdy kierunek nie zostanie utworzony z powodu zbyt małej liczby kandydatów.
- W celu uzyskania zwrotu opłaty należy skierować wniosek o zwrot opłaty za legitymację do Przewodniczącego Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej w określonym w harmonogramie rekrutacji terminie. Do wniosku należy dołączyć oryginał dowodu wpłaty.
- Wzór wniosku o zwrot opłaty za legitymację pobierz
- Wniosek bez oryginału dowodu wpłaty nie będzie rozpatrywany.
- Wniosek o zwrot opłaty należy dostarczyć osobiście lub przesłać pocztą.
WAŻNE: Wnioski przesłane faxem lub e-mailem nie będą rozpatrywane! - Wniosek o zwrot opłaty za legitymację należy dostarczyć najpóźniej do:
31 lipca - w przypadku kandydatów, którzy zarejestrowali się w systemie do 11 lipca 2023.
29 września - w przypadku kandydatów, którzy zarejestrowali się w systemie do 17 września 2023. - Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, opłata zostanie przekazana na wskazane konto wnioskującego.
Wniosek o zwrot opłaty za legitymację należy dostarczyć na adres:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
Dział Rekrutacji i Spraw Studenckich
ul. Łużycka 24
85-096 Bydgoszcz